vrijdag 7 februari 2020

Hoe voel ik mij?

De voorbije anderhalve week werkten wij het thema 'Gevoelens' uit. 
Er werd heel veel verteld over de gevoelssituaties. 
Aan de hand van prenten werden er enkele voorbeelden 
besproken en nadien mochten de kleuters over hun eigen gevoelens vertellen.


Elke dag kwam er een ander gevoel aan bod.


Het eerste gevoel was 'BLIJ'. 
In de olifantenhoek 
waren er gevoelens-T-shirts 
en maskers aanwezig.




Met onze snoetjes maakten we een blije clown.





We maakten ook een gevoelsmeter.
 Bij elk gevoel werd er een passend kaartje gekleurd met stiften.









Onze kunstenaars schilderden hun eigen blij gezicht.
















Het liedblad schilderden we met waterverf.










Maandag vertelden we over 'BANG' zijn. 
Ook nu werd een kaartje gekleurd.



Wie durft er in de griezeldoos? 
Er zitten spoken en spinnen in de donkere doos.














Dinsdag kwam het gevoel 'BOOS' aan bod.



We boetseerden de gevoelens van Jules, 
daarbij hadden we aandacht voor de stand van de mondjes.






Nog meer gevoelsmaskers.



Boze Bas deed zijn intrede in de klas. 
Wist je dat je nooit iemand mag pijn doen als je boos bent? 
Boze Bas is een boksrol en mag wel eens 
onder handen genomen worden.






In de boekenhoek werd er verteld met de kijkboeken.



Woensdag kleurden we het laatste gevoel 'VERDRIETIG'.





We sorteerden de situatiekaartjes in de juiste gevoelsdoos.



Hopelijk helpen onze gevoelsmeters om 
ook thuis over onze gevoelens te praten.


Donderdag werden alle gevoelens nog kort even herhaald.
Daarna mochten de kleuters de gevoelssituaties 
bij de juiste Jules kleven.









Wie graag kleurt, mocht tijdens het 
vrije spel kleurplaten nakleuren.




Alle foto's van het thema gevoelens bekijken? Klik op Jules. 


Volgende week werken we rond het prentenboek 
'Hoe Tito zijn neus kwijtspeelde'
In dit verhaal gaat het over een clown en 
ook over verschillende vormen.
Wie thuis iets heeft over clowntjes 
(verkleedkledij, clownspop, ....) mag dit volgende week 
meebrengen om mee te spelen in de klas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten