zaterdag 16 maart 2019

Het nachtlampje van Jules.

Jules liet ons maandagmorgen trots zijn nachtlampjes zien. 
Het ene werkte op elektriciteit en 
het andere gaf licht met een theelichtje.



Wij mochten ook zo'n nachtlampje knutselen. 
Eerst stempelden we de lampenkap,
 schilderden we de doos en de rol voor de voet van de lamp. 
Bij dit alles mochten we zelf de kleuren kiezen.










Eenmaal de lampenkap droog was, 
prikten we nauwkeurig op de lijnen van de sterren.








De rand van de lampenkap versierden we met plakfiguren, 
ook deze kozen we zelf.










Iedereen koos zijdepapier om achter de geprikte sterren te kleven.




De sterretjes uit onze lampenkap hing juf op aan onze klasdeur.




De olifantenhoek werd deze week de donkere hoek. 
Binnen was het pikkedonker met aan 
het plafond fluorescerende voorwerpen.


Gelukkig hadden we zaklampen om in de donkere hoek te spelen.




We probeerden om allemaal samen in de donkere hoek te zitten. 
We schoven dicht tegen elkaar en het lukte ons. 
Het was de ideale gelegenheid om de zaklampen
 waar te nemen en uit te testen.













Er waren ook een paar 'Jules puzzels' over slapen gaan.








Iedereen kleurde een tekening voor de pyjamadag.




We probeerden zelf op de lijnen te knippen.








Daarna werd de tekening weer in elkaar gepuzzeld en gekleefd.





In de boekenhoek keken we in boeken over 'Slapen gaan'.




Het liedblad kleurden we met stiften. 
Sommige kleuters tekenden zelf hokjes op het dekbed.




Er was nog een werkje i.v.m. dag en nacht.



Vrijdag 15 maart: pyjamadag. 
Iedereen kwam in pyjama naar de klas.




Ook Jules en Julie namen deel aan de pyjamadag.


Met z'n allen gaan slapen in de klas?



We doken weer met z'n allen in de donkere hoek.







We verstopten ons voor juf Annelore, 
zij zou ons komen halen om te turnen. 
Iedereen was stil en we deden alsof we aan het slapen waren.






Juf Annelore vond ons na een tijdje zoeken 
en toen gingen ook alle lampjes aan.




Sterren zoeken (kleur en grootte) 
en op de juiste plaats leggen.



Er werd ook geboetseerd in het thema.








Volgende week werken we zonder thema, we lassen een KWIK- week in. 
Tijdens deze week testen we een aantal vaardigheden 
en kennis van de kleuters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten