zondag 24 maart 2019

Kijk wat ik kan!

Deze week werkten wij zonder thema, 
we gingen een aantal vaardigheden en verworven kennis na. 
Dit gebeurde vaak op een speelse manier.


Op de Ipad oefenden we de fijne vingermotoriek 
bij het uitvoeren van opdrachten.






Individueel werd nagegaan of de kleuters de grote delen
 van een mens correct kunnen benoemen.



Daarna tekenden ze zelfstandig zichzelf. 















In de schildpadhoek waren er aankleedpoppen van Jules en Marie. 
Kunnen de kleuters een onderscheid maken tussen 
kledij voor een jongen en een meisje?





Met de duplopopjes en de getalbeeldkaarten oefenden 
we het aanwijzend tellen tot 5 en evenveel tot 5.




Flocards is een individueel denkspel dat het observatievermogen, 
het logisch denken en de concentratie op een speelse wijze versterkt. 
De blauwe kaart is de vraagkaart, de rode de antwoordkaart. 
De magneten worden op de antwoordkaart gelegd, 
waarna de kleuters zelf kunnen controleren of 
de opdracht correct werd uitgevoerd.











Ook de puzzelvaardigheid werd verder geoefend.



We kleurden een nieuwe begripskaart 
van Nellie en Cesar.
Aan de hand van het begrippenboekje kwamen 
de kleuters individueel de reeds gekende begrippen zeggen.





Deze week werkten we tijdens het godsdienstmoment met 
het prentenverhaal 'Kamila in Guatemala'. 
Dankzij Broederlijk Delen kunnen de families daar hun eigen stukje grond kopen.


Vier weken lang eten wij op woensdag bananen 
om de familie van Kamila te steunen. 
We leerden ook dat wij moeten zorg dragen voor de natuur om ons heen. 
Daarom gingen wij zwerfafval opruimen rond onze school.



Iedereen kreeg een handschoen om de vieze rommel op te ruimen.












Niet te geloven hoeveel rommel wij opruimden op 10 minuutjes tijd!









Om dit thema af te sluiten, maakten we een grote poster,
 waarop we laten zien dat wij wel zorgen voor de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten