Vorige week deden 2 nieuwe vriendjes hun intrede in onze klas,
nl. Blupje en Floepje, de goudvisjes.
De helpende hand mag ze dagelijks eten geven.
We knutselden een vis naar keuze; een stekelvis,
een snelle zwemmer of een dikke vis.
We kozen ook zelf het kleur voor onze vis.
Eenmaal droog kozen we twee kleuren en vormen om de vis te bestempelen.
Alle visjes samen zorgen ervoor dat wij nu in een soort aquarium zitten.
Voor het liedblad kleurden we de visjes met waskrijt en
daarna overschilderden we die met blauwe waterverf.
Voor het eerst gingen we opdrachtkleuren.
Nu mochten we niet kiezen hoe we de visjes kleurden,
maar we moesten goed luisteren naar
de opdracht die we van de juf kregen.
Hier zochten we de identieke vissen en kleefden die naast elkaar.
Oefenen op groot en klein: de juiste vis naast
de gepaste bokaal kleven.
In de speelhoek zagen we de vissers aan het werk.
De gevangen vissen werden op de juiste kleurkaart gelegd.
Hier zochten we de grote vissen voor de grote bokaal
en alle kleine waren voor de kleine bokaal.
Op de boetseermatjes kregen de lege bokalen visjes en
de vissen kregen hun schubben.
Deze kleuters proberen de vissen weer te herstellen,
hiervoor moesten ze echter zeer goed kijken!
Wat later op de week werden de vissen in de visbak
vervangen door magneetvisjes.
Tijdens deze activiteit werd er geoefend op de
grootte en de kleuren van de vissen.
We hadden ook aandacht voor het eerste 'oer-element'
van ons jaarthema NATUUR-lijk, nl. water.
Na dit thema voelden wij ons samen als 'visjes in het water!'.
Belangrijke info: zie rubriek nieuws uit ons klasje!
Dat zal al weer supertof geweest zijn. We kijken al uit naar de foto's van de uitstap naar het bos.
BeantwoordenVerwijderen