De voorbije anderhalve week leerden
we alles over appels en peren.
We bekeken de appels van buiten en van binnen.
Zo ontdekten we dat de schil
verschillende kleuren kan hebben.
Ralph legde de appels van klein naar groot.
Natuurlijk wilden we de appels ook proeven.
We leerden samen met Jules een fruitversje.
Op het eerste blad kleefden we de snippers op de schil van de appel.
Dan schilderden we de appel in hetzelfde kleur als de schil.
Op het tweede blad stempelden we de
peer in het kleur van onze keuze.
Elke kleuter mocht één stuk fruit kiezen: appel of peer.
Omdat het nogal grote appels en peren waren,
schilderden we die met de verfrolletjes.
Het steeltje en het kroontje werden bruin geschilderd.
Er was speelfruit in de schildpadhoek.
Op de boetseermatjes maakten we appels
of peren, maar ook wormen.
Appels sorteren naar kleur en grootte met een pincet.
Op de opdrachtkaarten legden we de
identieke appels (kleur en grootte).
Elise en Ward maakten samen de helftenpuzzels.
Dan was het weer tijd voor ons versjesboek.
Op blad drie maakten we een puzzel van Jules.
Het laatste blad was een dubbel werk:
kleuren van de banaan en
kleuren van de banaan en
prikken van mandarijntjes.
We kleurden ook nog het liedblad.
Vanmorgen maakten we appelmoes in de klas.
We bekeken wat we allemaal nodig hadden.
De appelschillen moesten in het
emmertje van Jerom, de compostworm!
De kleuters smulden allemaal
van de heerlijke appelmoes.
Volgende week leren we over 'Jules in het bos'.
Wie thuis noten, eikels of kastanjes heeft,
mag er gerust wat meebrengen naar de klas.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten