zaterdag 16 februari 2019

De gekke schoenen van Jules

Joepie .... een schoenenwinkel in de klas!
De kleuters hadden allemaal schoenen
 mee van bij hen thuis, waarvoor dank. 




Er werd volop gepast en gestapt op de hoge hakken.












De verkopers pasten de schoenen in de schoenendozen.









In de kring werden de schoenen per paar geplaatst 
en daarna zochten de kleuters voor alle schoenen 
een passende doos.
 Soms waren de schoenen te groot 
voor de gekozen doos of omgekeerd.







Alle dozen werden op een toren gezet, 
de grootste doos onderaan en de kleinste doos bovenaan.



Er waren oefenkaarten om paren te vormen en
 om identieke paren bij elkaar te kleven.






We maakten een kleefwerkje, 
zoek de schoen om een paar te vormen.



Goed kijken, kleur de identieke schoen.





De schoenen van Jules. 
Kleur de 3 paren in een andere kleur,


kleur de truien in dezelfde kleuren




en kleef de schoenen bij de Jules met dezelfde trui.





Boetseermatjes: leg de schoenzolen na.



Puzzelplaten uit het verhaal 'Jules past schoenen'.






Schoenen versieren met knopen.









Veters door de gaten van de schoenen rijgen.






We knutselden een kaart om mee
 te nemen naar de schoenenwinkel.


Elke kleuter schilderde een schoen.




We leerden een lied en mochten 
daarna het liedblad schilderen.






Het versjesblad werd ingekleurd naar keuze.




Iedereen bracht een schoentje mee om te schilderen. 
Vooraf kozen de kleuters welk dier ze wilden maken 
nl. een varken, een lieveheersbeestje of een kikker.















Alle diertjes op een rij.



Werkblad: zoek de juiste schaduwschoen.











Donderdagmorgen gingen we op bezoek in 
schoenenwinkel 'Devolder' in Ingelmunster.





Axelle gaf onze geknutselde kaart aan de mevrouw
 van de winkel om hen te bedanken 
dat we mochten langskomen.



We bekeken alle soorten schoenen: herenschoenen, 
damesschoenen, kinderschoenen en ook sportschoenen. 
Hieronder zie je enkele sfeerbeelden.



























Bij het vertrek kregen we allemaal nog een lolly.



Op onze laatste schoenendag gingen 
we meten en passen met veters: 
we zochten de langste en de kortste veter,
 twee veters die even lang zijn,... 







We konden ook nog spelen met de sokkenkaartjes. 
De ene speelde memory, de andere legde alle paren samen.



Tenslotte moest de schoenenwinkel nog opgeruimd worden. 
We genoten van dit thema in onze klas.


Volgende week werken we rond ons carnavalsthema 'Dierencarnaval', 
meer bepaald de bijen en de lieveheersbeestjes. 
Als je leuke spullen of verhalen hebt rond dit thema 
dan mag je dit gerust eens meegeven naar de klas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten